VW GOLF GTi CTR

Se den nye VW Golf med race-DNA – GTi TCR fra 567.390 kr.

Volkswagen introducerer den kompromisløse VW Golf GTi TCR-version. Gaderæseren stiller til start med en 290 hk 2,0 TSI-motor, højere topfart, skarpe køreegenskaber og et aggressivt look – prisen? 567.390 kroner!

VW GOLF GTi CTR

På det store årlige GTI-træf i Wörthersee, Østrig, i sommeren 2018 havde Golf GTI TCR-konceptbilen verdenspremiere. Nu er bilen produktionsklar og den nye Golf GTI-topmodel kan bestilles i Danmark.

GTI TCR er inspireret af baneraceren af samme navn, og den succesfulde baneracers specifikationer har præget design, motorkraft og præstationer i den nye Golf GTI-topmodel. Den 2-liters TSI-turbobenzinmotor i Golf GTI TCR yder 290 hk fra 5.000 til 6.800 o/min og 370 Nm fra 1.600 til 4.300 o/min, der overføres til forhjulene via en 7-trins DSG-gearkasse og et elektromekanisk spærredifferentiale. Golf GTI TCR accelererer til 100 km/t på 5,6 sek. og er fra fabrikken elektronisk begrænset til en topfart på 250 km/t.

Mindre ræs! Mere elbil! Hvad med en Hyundai Kona Electric?

Højere topfart koster ekstra

Topfarten i den nye GTI TCR kan øges til 264 km/t, hvis bilen bestilles med en udstyrspakke til 39.995 kr., der også omfatter adaptiv sportsundervogn og matsorte 19” Reifnitz-alufælge. Den øgede topfart og adaptive sportsundervogn fås også i en pakke til 54.990 kr., der også omfatter semislicks-sportsdæk og 19” Pretoria-alufælge. Standard er 18” Belvedere-alufælge. Bag dem kan man ane de perforerede bremseskiver og specielle bremsekalibre og bremseklodser.

Brutal front

Du kan kende Golf GTI TCR på en nydesignet frontkofanger, der er kendetegnet ved luftindtag i hver side til de ekstra kølere. Nyt er også de sorte sideskørter, der fortsætter hen på bagkofangeren, hvor de løber sammen med den markante diffuser, der integrerer udstødningsrørene i hver side. Øverst på bagenden af GTI TCR er der en ny tagspoiler.

VW GOLF GTi CTR

 

 

 

 

Det elektromekaniske spærredifferentiale, som vi kender fra bl.a. GTI Performance optimerer vejgreb og køreegenskaber i sving. Den adaptive DCC-undervogn er ekstraudstyr.

Tekniske data:

Golf GTI TCR
Motor: 2,0 TSI
Effekt: 290 hk fra 5.000 til 6.800 o/min
Moment: 370 Nm fra 1.600 til 4.300 o/min
Transmission: 7-trins DSG-gear
Forbrug: 12,8 Km/l (WLTP)
0-100 km/t: 5,6 sek.
Topfart: 250 km/t (uden begrænser: 264 km/t)

 

 

Kategorier