Ny og opdateret Mercedes-Benz GLC klar til sommer

Mercedes-Benc GLC blev introduceret i 2015. Nu kommer der en opdateret version, der tilføjer yderligere teknologi og et opfrisket design.

Udefra er den faceliftede Mercedes-Benz GLC kendetegnet af krom-detaljer, som løber helt fra fronten til bagenden. De re-designede lygter og den markante kølergrill giver et råt look og interiøret er klassisk Mercedes, hvilket vil sige brugervenlig luksus.

Mercedes-Benz  GLC

Helt nye motorer

Den nye GLC bliver intorduceret i midten af 2019. I den forbindelse kommer en række nye motorer – både på benzin- og diesel-siden

I GLC 200 og GLC 300 erstatter den firecylindrede M 264-motor den tidligere M 274, mens den ligeledes firecylindrede OM 654 erstatter OM 651 i diesel-udgaverne.

Mercedes-Benz  GLC

Blandt de tekniske nyheder er blandt andet twin scroll turbolader, 48-volt system med bæltedreven starter-generator samt CAMTRONIC variabel ventilstyring.

Specielt 48-volt systemet og den bæltedrevne starter generator øger bilens alsidighed og forbedrer komforten samtidig med, at forbruget forbedres markant. Dette opnås ved hybrid-funktioner som ”energy recovery”, ”boost” og ”sailing mode” uden yderligere højvoltskomponenter. For at være mere præcis kan systemet booste motoren med op mod 10 kW ekstra ydelse, som automatisk lades op igen, og omvendt kan bilen ”sejle” med motoren helt slukket, fx ned ad bakke eller frem mod et lyskryds.

Kunstig intelligens flytter ind i GLC

Den opdaterede Mercedes-Benz GLC fås med MBUX – Mercedes-Benz User Experience, som betjenes via touchpad betjening i midterkonsollen, touch-skærmen, gestikulationer eller sågar via stemmestyring.

Mercedes-Benz  GLC interiør

Priserne er endnu ukendte. Mercedes-Benz GLC forventes at lande hos forhandlerne i løbet af sommeren 2019.

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 200 d4MATIC GLC 220 d4MATIC GLC 300 d4MATIC
Cylindere R4 R4 R4 R4 R4
Ydelse (kW/hp)
Forbrændingsmotor
145/197 190/258 120/163 143/194 180/245
Ydelse af elektrisk motor (kW)
10

10
Moment 
Forbrændingsmotor (Nm)
280 370 360 400 500
Moment 
Elektrisk motor (Nm)
150 150
Forbrug, kombineret (l/100 km)[1] 7.4-7.1 7.4-7.1 5.5-5.2 5.5-5.2 5.8
CO2-udledning (g/km)[1] 169-161 169-161 145-137 145-137 153-151

About Author

Kategorier