NU kommer den første Land Rover Defender plug-in-hybrid

Den nye Defender P400e er den mest kraftfulde og brændstofeffektive Defender med 404 hk, 0-100 km/t på 5,6 sekunder, 30.3-25.6 km/l og en CO2-udledningpå 74-88 g/km. Elmotorerne leverer øjeblikkeligt moment både på almindelig vej og i terræn, plus mulighed for fem eller seks sæder.

Land Rover Defender er nu udstyret med nye drivlinjer og den største nyhed er for 2021-modellerne er en ny plug-in-hybrid-model (PHEV) – P400e.

Den nye P400e plug-in-hybrid-model (PHEV) fås med 110-udgavens karrosseridesign drives af en 2.0-liters, firecylindret benzinmotor med 300 hk og en elmotor på 105 kW, der drives af et batteri på 19,2 kWh, hvilket gør, at den samlet set yder 404 hk.

ALLE PHEV-udgaver er udstyret med et Mode 3-ladekabel som standard, ligesom man kan købe et Mode 2-ladekabel som ekstraudstyr. Mode 3-ladekablet muliggør opladning op til 80 procent på to timer, mens opladning op til 80 procent med et Mode 2-ladekabel varer omtrent syv timer. Med en lynoplader på 50 kW oplader PO400e op til 80 procents kapacitet på 30 minutter.

Defenders trækevne er i topklasse. P400e kan trække op til 3.000 kg, og taglasten er 168 kg (dynamisk) eller 300 kg (statisk).

Defender 90

Defender 90 drives af det samme udvalg af benzin- og dieseldrevne motorer med mild hybrid-elbilsteknologi (MHEV), og den fås med op til seks sæder, når modellen er udstyret med klapsædet på første sæderække.

Den får endnu ikke som plug-in hybrid.

About Author

Kategorier