KIA satser mere og hårdere på elbiler

Kia Motors Corporation har delt et glimt af sin globale forretningstrategi for elektriske køretøjer (EV) i dag og afslører en tidlig skitse af flere af brandets fremtidige dedikerede elbiler. Detaljer om KIAs fremtidige EV-produktstrategi blev annonceret af KIAs præsident og CEO Ho Sung Song under en begivenhed på mærkets Hwasung-fabrik i Korea.

KIA vil etablere en ledende position på det globale elbil-marked ved at reagere på den hurtigt voksende globale efterspørgsel efter elbiler. Mærket vil lancere en bred vifte af dedikerede elbiler og samarbejde med ladeudbydere verden over for at opnå dette.

”KIA har solgt mere end 100.000 elbiler over hele verden siden introduktionen af vores første masseproducerede elbil i 2011, KIA Ray EV,” sagde CEO Song. “Siden da er vi begyndt at introducere en række nye elbiler til globale markeder og annoncerede planer om at fremskynde denne proces i de kommende år. Ved at fokusere vores forretning på elektrificering sigter vi mod, at elbiler tegner sig for 25 procent af vores samlede globale salg inden 2029. ”

I henhold til KIAs ”Plan S”-strategi, der blev annonceret i starten af 2020, planlægger mærket at udvide sin elbil-serie til 11 modeller inden 2025. I samme periode sigter KIA efter, at elbiler tegner sig for 20 procent af mærkets samlede salg af biler på avancerede markeder, herunder Korea, Nordamerika og Europa. Skitserne af Syv dedikerede elbiler med lancering inden 2027 blev i dag afsløret.

Den første af disse elbiler, med kodenavnet CV, afsløres i 2021 som mærkets første dedikerede elbil, der er bestemt til mange regioner globalt. Den nye model vil tilbyde den samme konkurrencedygtige produktkvalitet og iøjnefaldende design som KIAs andre bilmodeller – og med højt ydende køre- og opladningegenskaber.

KIAs “Plan S” strategy – overgangen til elektrificering

Tilbage i januar måned afslørede Kia Motors sin mellem- og langsigtede ”Plan S” strategi og skitserede mærkets planer om at transformere sine fremtidige aktiviteter til at fokusere på elbiler og mobilitetløsninger. KIA er fokuseret på at sikre en global EV-lederposition ved at lancere dedikerede EV-modeller og innovere inden for områder som produktion, salg og tjenesteydelser.

Kia Motors gennemgår en omfattende transformation for at realisere “Plan S”. CV-modellen, der forventes lanceret i løbet af 2021, vil indkapsle mærkets holdning til innovation og forandring og præsentere en ny designretning, der indikerer KIAs overgang til en EV-fokuseret forretningstrategi. KIAs nye designfilosofi omfatter fremskridt, mangfoldighed og en rig sammensætning af kontraster.

KIA fornyer sin planlægning, udvikling og produktion af køretøjer for aktivt at afspejle forskellige kundebehov fra produktplanlægningsfasen. KIA planlægger at reagere på markedets efterspørgsel ved at tilbyde forskellige produkttyper med en række modeller, der er velegnede til bycentre, langdistancer og performance-kørsel. Ved at tilpasse sin nye Electric-Global Modular Platform (E-GMP) vil KIA desuden kunne tilbyde køretøjer med segmentledende rummelighed.

Kia Motors søger også at innovere sin salgspraksis for elbiler. Mærket udforsker oprettelsen af abonnementtjenester for at tilbyde et diversificeret køb for kunder – såvel som muligheder for leasing og udlejning af batterier og andre batteri-relaterede løsninger.

Derudover planlægger Kia Motors at udvide sin globale eftermarkeds infrastruktur til elbiler. KIA sigter mod at øge antallet af dedikerede EV-arbejdspladser i Korea til 1.200 inden 2030. Herudover vil KIA øge antallet af EV-arbejdspladser til 600 fordelt på de øvrige globale markeder inden udgangen af dette år og mere end 2.000 inden 2023. KIA planlægger også at udvikle egne programmer til uddannelse af fagfolk til vedligeholdelse af elbiler.

KIA ser udvidelsen af elektriske opladninginfrastrukturer som en forudsætning for popularisering af elbiler og fortsætter med at udforske aktiviteter over hele verden for at forbedre tilgængeligheden af lademuligheder for elbilejerne.

I Korea vil KIA styrke forretningsaktiviteter, der direkte fører til opførelse af en opladninginfrastruktur. Dette med udgangspunkt i eksisterende netværk af landsdækkende salgsafdelinger, forhandlere og servicecentre, hvor KIA sigter mod at levere omkring 1.500 EV-opladere inden 2030. Desuden vil koncernen installere 120 ultrahurtige opladere inden 2021 i bycentre og langs tolv motorveje, der forbinder otte provinser over hele landet.

På verdensplan etablerer KIA i samarbejde med sit forhandlernetværk mere end 2.400 EV-opladere i Europa og omkring 500 i Nordamerika. KIA planlægger kontinuerligt at udvide sin opladninginfrastruktur i tråd med det voksende marked for elbiler.

Derudover stræber KIA efter at sikre en omfattende opladninginfrastruktur for kunder gennem strategiske alliancer, startende med en strategisk investering i IONITY, et europæisk firma, der specialiserer sig i hurtig EV-opladning, i september sidste år. KIA søger også ladepartnere til USA og Kina for at levere en optimeret infrastruktur, der er skræddersyet til forholdene på hvert marked, samtidig med at samarbejdet styrkes for at udnytte nye opladningsteknologier.

KIA forstærker sin indsats for at etablere en ledende position på det globale EV-marked gennem aktivt samarbejde med regeringer og ved at indgå i andre kommercielle partnerskaber. Efter at have etableret en ny virksomhed i juli i år, Purple M (specialiseret i at levere tilpassede e-mobilitettjenester baseret på elbiler), planlægger KIA også at styrke samarbejdet med forskellige offentlige organisationer for at udvide samarbejdet på flere områder, herunder konvertering af offentlige transport til elektrisk energi og opførelse af EV-ladestrukturer.

About Author

Kategorier