Volvo har købt tuningsfirmaet Polestar. De to virksomheder begyndte samarbejdet i 1996, men nu er samarbejdet afløst af ejerskab.
I de senere år har Polestar leveret performance-udgaver af Volvo-modeller i
eget regi, men fremover er det målet at Polestar-emblemet skal pryde Volvo som AMG pryder Mercedes Benz. Volvo håber at kunne sælge 750 Polestar-tunede S60 og V60 i år. Det tal skal vokse i de kommenede år, hvor den svenske bilfabrikant håber at kunne sælge mellem 1.000 og 1.500 Polestar-Volvo’er.
About Author
You may also like
-
Polestar laver designkonkurrence sammen med legetøjsgigant
-
Hurtig- og lynladestandere skyder op overalt
-
Volkswagen er den første volumenproducent, der tilbyder ChatGPT som en standardfunktion
-
Bestsellerne i sidste måned for brugte biler
-
Har kørt lovligt uden hænder på AutoBahn med 130 km/t på 30 km strækning