X

Se den nye VW Golf med race-DNA – GTi TCR fra 567.390 kr.

Volkswagen introducerer den kompromisløse VW Golf GTi TCR-version. Gaderæseren stiller til start med en 290 hk 2,0 TSI-motor, højere topfart, skarpe køreegenskaber og et aggressivt look – prisen? 567.390 kroner!

På det store årlige GTI-træf i Wörthersee, Østrig, i sommeren 2018 havde Golf GTI TCR-konceptbilen verdenspremiere. Nu er bilen produktionsklar og den nye Golf GTI-topmodel kan bestilles i Danmark.

GTI TCR er inspireret af baneraceren af samme navn, og den succesfulde baneracers specifikationer har præget design, motorkraft og præstationer i den nye Golf GTI-topmodel. Den 2-liters TSI-turbobenzinmotor i Golf GTI TCR yder 290 hk fra 5.000 til 6.800 o/min og 370 Nm fra 1.600 til 4.300 o/min, der overføres til forhjulene via en 7-trins DSG-gearkasse og et elektromekanisk spærredifferentiale. Golf GTI TCR accelererer til 100 km/t på 5,6 sek. og er fra fabrikken elektronisk begrænset til en topfart på 250 km/t.

Mindre ræs! Mere elbil! Hvad med en Hyundai Kona Electric?

Højere topfart koster ekstra

Topfarten i den nye GTI TCR kan øges til 264 km/t, hvis bilen bestilles med en udstyrspakke til 39.995 kr., der også omfatter adaptiv sportsundervogn og matsorte 19” Reifnitz-alufælge. Den øgede topfart og adaptive sportsundervogn fås også i en pakke til 54.990 kr., der også omfatter semislicks-sportsdæk og 19” Pretoria-alufælge. Standard er 18” Belvedere-alufælge. Bag dem kan man ane de perforerede bremseskiver og specielle bremsekalibre og bremseklodser.

Brutal front

Du kan kende Golf GTI TCR på en nydesignet frontkofanger, der er kendetegnet ved luftindtag i hver side til de ekstra kølere. Nyt er også de sorte sideskørter, der fortsætter hen på bagkofangeren, hvor de løber sammen med den markante diffuser, der integrerer udstødningsrørene i hver side. Øverst på bagenden af GTI TCR er der en ny tagspoiler.

 

 

 

 

Det elektromekaniske spærredifferentiale, som vi kender fra bl.a. GTI Performance optimerer vejgreb og køreegenskaber i sving. Den adaptive DCC-undervogn er ekstraudstyr.

Tekniske data:

Golf GTI TCR
Motor: 2,0 TSI
Effekt: 290 hk fra 5.000 til 6.800 o/min
Moment: 370 Nm fra 1.600 til 4.300 o/min
Transmission: 7-trins DSG-gear
Forbrug: 12,8 Km/l (WLTP)
0-100 km/t: 5,6 sek.
Topfart: 250 km/t (uden begrænser: 264 km/t)

 

 

About Author

Related Post
    Warning: Attempt to read property "post_author" on int in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 392 Warning: Attempt to read property "roles" on bool in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 398 Warning: Attempt to read property "post_author" on int in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 392 Warning: Attempt to read property "roles" on bool in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 398 Warning: Attempt to read property "post_author" on int in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 392 Warning: Attempt to read property "roles" on bool in /customers/1/c/b/bidtafbiler.dk/httpd.www/wp-content/plugins/seoworks/seoworks.php on line 398