Den helt nye Ford Ranger Raptor er en bil til den eventyrlystne. Ford Ranger Raptor er klar til at takle ethvert terræn – og så lander den hos de danske forhandlere i sommeren 2019.
Raptor er udviklet af Ford Performance og den rammer det danske marked i sommeren 2019 med en bi-turbo version af Fords 2.0-liters EcoBlue diesel-motor med 213 hk og 500 Nm moment; og Fords helt nye 10-trins automatiske gearkasse, der desuden også ligger i Ford F-150 Raptor.
Robust men raffineret
Ford Ranger Raptor har et stærkt chassis bygget på højstyrke lavtlegeret stål, en Baja-rally-inspireret affjedring, der er specielt udviklet til at takle selv det mest frygtindgydende terræn ved høje hastigheder. FOX støddæmperne optimerer affjedringen, når du tager Ranger Raptor til ekstremerne off-road og tilpasser komforten på almindelige veje.
All-Terrain-dæk fra BF Goodrich er blevet specielt udviklet til den nye Ranger Raptor. Med 838 mm i diameter, 285 mm i bredden skulle den klare de fleste situationer i terrænnet.
Den nye Ranger Raptor er også udstyret med en 2,3 millimeter tyk plade af højstyrkestål, der skal forhindre bilen i at blive skadet under kørsel i hårdt terræn.
Tunet til terræn
Med den nye Ranger Raptors Terrain Management System kan du vælge mellem seks forskellige køreindstillinger, der kan takle enhver situation fra normal til baj-mode, der giver dig højhastigheds-ydelse til off-road.
Raptor får også hjælp fra En lang række førerassistance- og sikkerhedsteknologier. Der er blandt andet Roll Stability Control, der hjælper med at holde bilen stabil, bakkestartassistance og bakkeafstamningskontrol, der assisterer med start og stop op og ned af stejle bakkesider.