Der er 440 kilometer fra København til Aalborg, hvis du tager den lange vej over Fyn og dropper færge-ostemadderne. Polestar 2 lover at køre hele vejen uden opladning
Den tur (og lidt til) skal den nye Polestar 2 kunne dække på en opladning. Hvis de officielle tal står til troende.
Alle der har kørt elbil ved, at batteriet bliver brugt hurtigere i virkeligheden, end der bliver lovet på papiret. Polestar 2 lover, en rækkevidde på 500 km. Batteriet er stort – hele 78 kWh – og det kan i følge Polestar og WLPT-normen række til 500 km. Til Aalborg fra København. Eller omvendt.

Kort navn, lang rækkevidde
Navnet er kort. 2 og det er Polestars første el-drevne model. Den første Polestar (med det ligeså korte navn 1) var en opladningshybrid med hele 600 heste fra to elmotorer og en benzinmotor.
Polestar 2 bliver en femdørs med det store batteri placeret i bunden af bilen Der er træk på alle fire hjul og i alt 408 hestekræfter og et moment på 660 nm, Accelerationen fra 0–100 km/tim er under fem sekunder, lover Polestar. Tophastigheden har Polestar ikke løftet sløret for endnu.
Polestar er teknisk funderet på CMA-plattformen, der er den samme som bruges til Volvo XC40.
Mobil bil
En lille detalje, der nok skal få teknologiinteresserede til at løfte øjenbrynene er, at bilen kan låses op og i med en mobiltelefon. Man skal ikke bruge en nøgle – ikke engang for at starte bilen. Bilen registerer at mobiltelefonen er tilstede i bilen.
I interiøret går det grundlæggende igen fra de seneste års Volvo’er og udvendigt arver Polestar 2 de T-formede Volvo-lygter. Lugen til ladestikket sidder på venstrebagskærm.
Priserne ligger mellem 59.900 euro og 39.000 euro (I Tyskland) skriver Polestar i en pressemeddelelse.
Produktionen starter ifølge Polestar i begyndelsen af 2020.